A gödöllői gépészek alkották a legjobb projektcsapatot a Hungaroringen!

A Bosch csoport által életre hívott és három éven át tartó Go-kart, Go-Bosch! program lezárta első évadát. Május 10-én a Hungaroring pályáin és depóiban öt felsőoktatási intézmény, a magyarországi mérnökképzés fellegvárainak csapatai először mérték össze versenygépeiket és innovációs erejüket. A legjobb projektcsapatnak járó díjat a gödöllői Szent István Egyetem csapatának ítélte oda a szakmai zsűri!

A Nyíregyházi Főiskola, az Óbudai Egyetem, a Szent István Egyetem, a Miskolci Egyetem és a Kecskeméti Főiskola diákjai azonos alapokról indultak. A feladat az volt, hogy a Boschtól kapott vadonatúj gokartokat vértezzék fel a jövő technikájával: elektronikus gázpedállal, az eredeti féktől független elektronikus rögzítőfékkel, valamint az irányítást automatizáló ultrahangszenzorokkal. Ebben az első évben ez utóbbi rendszer azt a célt szolgálta, hogy a gépek önmaguktól parkoljanak be a megadott területre. Ez a versenyszám már előrevetíti a harmadik évben a teljesen önjáró jármű megalkotásának lehetőségét is. A beépített alkatrészek a Bosch fejlesztései, amelyet a cég adott át a csapatok részére, de az igazi kihívás ezek rendszerbe szervezése volt. A pályára kilátogatott nagyszámú közönség azonban nem csak a jövő vezetéstechnikai bravúrjait csodálhatta meg. Igazi versenyélményt nyújtottak a gyorsulási etapok, illetve a mért idejű körök is. Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője elmondta: „Érdekfeszítő időutazáson vehettünk részt valamennyien. Ezek a fiatal versenyzők futurisztikus gépeikkel egyaránt megidézték a Forma-1 izgalmát és a Bosch innovációjának jövőbe vezető elképzeléseit. Hét hónap megfeszített munkája látványosan elevenedett meg a Hungaroringen. Itt ma mindenki nyert.”

A három éves projekt első szezonjának abszolút győztese a Miskolci Egyetemen verbuválódott ME-Kart csapat. A profizmus és a kreativitás együttese mellett az összetartás ereje vezette őket az összetett győzelemhez.

A legjobb projektcsapatnak járó díjat a gödöllői Szent István Egyetem csapatának ítélte oda a szakmai zsűri. Ez a díj azért jelentős, mert a példaértékű dokumentációs és prezentációs készség elengedhetetlen a XXI. század üzleti kommunikációjában. A legjobb műszaki megoldást a szintén a Miskolci Egyetem csapata hozta ezen a versenynapon. Olyan innovatív kultúráról tettek tanúbizonyságot, amely a siker egyik alapvető biztosítéka ebben a szakmában. A leggyorsabb csapatnak járó trófeát a Kecskeméti Főiskola GAMF karának csapata szerezte meg. Ők voltak azok, akik talán a legtöbb izgalmat hozták el erre a különleges autóversenyre. Fantasztikus vezetéstechnikai arzenált vonultattak fel, a bátorságot sem nélkülözve. Gépükkel 31,477 másodperc alatt teljesítették a kijelölt pályaszakaszt, ami profiknak is tiszteletet parancsoló köridő, ami az egész futam legkiválóbb eredménye is egyben.

Javier González Pareja hangsúlyozta: „ A projekt beindításakor az a meggyőződés vezérelt minket, hogy megmutassuk: a tudományos felfedezések és a mérnökök világa nem távoli, nehezen bejárható szeglete az univerzumnak, hanem kézzelfogható valóság, amely a mindennapi életünk része.”

A Bosch Hungaroring napjának volt még egy világszenzációja, amelyre nagyon sokan voltak kíváncsiak. Ez volt a Bosch World Experience világkörüli út első megmérettetése. A sok ezer magyarországi regisztrált jelentkező közül, aki csak tudott eljött a Nagy Tesztelésre. Nem csoda, hiszen óriási a tét. A világ minden sarkából jelentkezők közül ugyanis hat szerencsés vehet részt azon a páratlan utazáson, amely életre szóló élménnyel kecsegtet. London, Panama, San Francisco, Sanghaj, Szingapúr, és egy meglepetés állomás. Igazi csodaút. Színes kalandok, technikai szenzációk, a világ szimbolikus pontjai, új és érdekes emberi kapcsolatok várják a kiválasztottakat.