IV. Magyar Marketing Fesztivál - fókuszban a kapcsolatépítés
Idén először a Szent István Egyetem – a felsőoktatási intézmények közül egyedüliként – csatlakozott a 2017. január 26-án rendezett IV. Magyar Marketing Fesztivál kiállítóihoz. A fesztivált a marketing szakma az ország egyik legnagyobb évindító, marketing trendekkel foglalkozó kkv-marketingszakmai konferenciájaként tartja számon, mely az évek alatt valóban egy fesztivállá nőtte ki magát: a konferencián kívül workshop-ok és kiállítói tér, valamint networking és V.I.P. terem segíti a szervezők, a kiállítók, az előadók és a látogatók közötti eszmecserét, kommunikációt, kapcsolatépítést.
A kiállítói standhoz 6 db tiszteletjegy is járt. Egyetemünket a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Üzleti Tudományok Intézetének részéről Prof. Dr. Illés B. Csaba, a Vállalatgazdasági és Menedzsment Tanszék vezetője, Dr. Papp János, a Marketing Menedzsment Tanszék vezetője és Dr. Lajos Attila egyetemi docens; a Zöld Út Nyelvvizsgaközpont részéről Györe Bence, a központ irodavezetője és marketingese, a kezdeményezés ötletgazdája és projektkoordinátora; a PR, Sajtó és Rendezvényszervezési Főosztály részéről Farkasné Inkret Judit és Kutasy Gabriella rendezvényszervezési és PR-szakértők képviselték. A közös szervezésben megvalósult innovatív projekt célja a marketing, a gazdasági és a szaknyelvi képzések népszerűsítése mellett Egyetemünk szakmai és partnerkapcsolatainak bővítése volt, továbbá a naprakész új és jövőbe mutató trendek megismerése, majd oktatásba történő beépítésének lehetősége is felmerült, hiszen a képzések célja hogy az alapos elméleti tudás mellé a diákok aktuális és gyakorlati útmutatást is kapjanak a munkaerő-piacon történő sikeres elhelyezkedéshez.
„Sikerült olyan vállalkozókkal és cégvezetőkkel megismerkednem a rendezvény alatt, akik később vendégelőadóként is meghívhatók egy-egy előadásra.” – mesélte a standon Dr. Papp János, amikor a rendezvény eredményeiről faggattuk. Prof. Dr. Illés B. Csaba és Dr. Lajos Attila pedig egy-egy, marketing döntéshozók számára szervezett workshop-on vettek részt, melynek fő témája az értékesítés és IT technológia volt.
Mindeközben standunkon is nagy volt a forgalom: többen érdeklődtek képzési lehetőségekről, nyelvtanfolyamokról, nyelvvizsgákról, de volt, aki cégével a gyakornoki programban való részvételi lehetőségekről, vagy éppen az Állásbörzénk után érdeklődött kiállítóként. Rengeteg pozitív visszajelzést kapott Egyetemünk már önmagában a megjelenés és a konferencia-részvétel kapcsán is, de ezen felül külön öröm volt, hogy mind a látogatók, mind a kiállítók közül is többen odajöttek öregdiákként egy kicsit nosztalgiázni, vagy jelenlegi diákként köszöntek oda. „Nagyon büszke vagyok a tanáraimra, Prof. Dr. Illés B. Csabára és Dr. Papp Jánosra, és a SZIE-re is, mert úgy gondolták, hogy ott a helyük egy ilyen rendezvényen!” – mondta Kasza László, a SZIE levelezős hallgatója, aki tanulmányai mellett saját, marketinggel foglalkozó cégét vezeti és egy közös fotóra standunkra is beállt. „A marketing tudományos elméletének, és a marketing piac gyakorlatának ország szinten a metszetét mutatja ez a kép” – mondta egy büszke mosoly kíséretében.
A rendezvény főszervezője, Miklovicz Norbert a konferencia alatt végiglátogatta a standokat, és ígéretet tett, hogy egy hosszabb beszélgetésre az összes szakmai partnert és kiállítót személyesen is meglátogatja az elkövetkezendő hónapokban. Reméljük, egy hosszú távú és gyümölcsöző együttműködés kezdete volt a IV. Magyar Marketing Fesztivál.
Györe Bence