V. Magyar Marketing Fesztivál – fókuszban a 2018-as trendek
Idén immáron másodszor vett részt kiállítóként a Szent István Egyetem a Magyar Marketing Fesztiválon – a felsőoktatási intézmények közül továbbra is egyedüliként! Az elsősorban kis- és középvállalkozások vezetőinek, marketingeseinek és értékesítőinek szóló üzleti évnyitó fesztivál január 25-én került megrendezésre Budapesten, a Lurdy Házban. A fesztivált a marketing szakma az ország legszínesebb, Közép-Európa egyik legnagyobb évindító, kifejezetten marketing trendekkel foglalkozó kkv-marketingszakmai konferenciájaként tartja számon – olvashatjuk a rendezvény honlapján.
Egyetemünket a Médiaközpont részéről Farkas Alexandra online marketing munkatárs és Vincze Nikolett PR- és sajtókapcsolati munkatárs; a Zöld Út Nyelvvizsgaközpont részéről Angyal Erika ügyfélszolgálati munkatárs és Györe Bence irodavezető, marketingért és kommunikációért felelős munkatárs, a kezdeményezés ötletgazdája és a projekt koordinátora; a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Üzleti Tudományok Intézetének részéről Urbánné Treutz Ágnes és Horváth Ádám tanársegédek, és Pacsi Diána PhD hallgató; a Tehetséggondozási és Karrier Iroda részéről Mészáros Ágnes karrier tanácsadó képviselték.
Standunkon már reggeltől nagy volt a forgatag, sokan érdeklődtek alap- és mesterképzésekről (a gazdasági képzéseken kívül az agrár- és gépészmérnöki képzések iránt is), szakirányú továbbképzésekről, gazdasági szakmai nyelvvizsga lehetőségekről és nyelvtanfolyamokról, de számtalan egyedi megkeresés is érkezett (pl. együttműködési ajánlatok, szponzoráció) mind látogatóktól, mind más kiállítóktól. Korábbi és jelenlegi hallgatók is ellátogattak standunkra. A rendezvény főszervezője, Miklovicz Norbert KKV marketing szakértő a Szent István Egyetemet már a kiállítói regisztráció előtt prioritással kereste meg, és elmondta, „szuper volt, hogy tavaly volt egyetem is a kiállítók között. Sok cégvezető akarja ilyen irányba küldeni a gyermekét!”
Az egy-egy órás szünetek alatt, amikor a legtöbben látogatták a szakkiállítást, a networking terem is megtelt, ahol szervezett és moderált kapcsolatépítésre nyílt lehetőség. „A networking teremben számos potenciális partnerrel tudtam megismerkedni és névjegyet cserélni. Mind az egyetemi állásbörze, mind gyakornoki programjaink iránt sikerült felkelteni több cégvezető érdeklődését is, akiket a jövőben fel tudunk keresni” – mesélte Mészáros Ágnes már a délelőtti etapot követően. „Rengeteg személyes kapcsolatra tettem szert a nap folyamán, mely PR szempontból kamatoztatható, és az egyetem hírnevét is építi” – jegyezte meg Vincze Nikolett a hosszú és tartalmas nap végén.
A SZIE csapata a maximumot hozta ki a rendezvényből: mindenki megtalálta a saját szakterületéhez és érdeklődéséhez legközelebb álló előadásokat, programokat, és emellett felváltva a standon is sikerült helytállni az 1200+ látogatót és 40+ kiállítót vonzó rendezvényen. „A rendezvény lehetőséget biztosított a jelenlegi szakmai trendek követésére, a szakemberekkel való kapcsolatépítésre, és olyan potenciális célcsoport megszólítására, akik a Szent István Egyetem marketing képzései iránt érdeklődnek. Az előadások nagyon hasznosak voltak, a growth hacking jelenségről szóló előadás különösen fontos problémákra világított rá. Ezt a készséget érdemes a tanszéken belül fejleszteni, hiszen a jövő trendjei a költségoptimalizálás és a hatékony kommunikációs csatornák tesztelése felé mutatnak. Ez egy olyan készség, amire oktatóként fel kell készíteni a hallgatókat. A tanszékek számára ez különösen fontos versenyelőnyt jelenthet” – mondták az oktató kollégák.
A konferencia legfontosabb témái az e-kereskedelmi-, értékesítési-, hirdetési-, weboldal-, szövegírási-, e-mail marketing-, youtube marketing-, és facebook marketing trendek voltak – érintve a facebook zéró irányelveket is, és elmélyülhettünk az influencer marketing, a lokális marketing, a márkaépítés vagy épp a munkavállalói motiváció világában. Végül, de nem utolsósorban terítéken volt a GDPR is, mely sok munka és kihívás elé állít mindenkit az elkövetkezendő hónapokban, és szoros együttműködésre készteti az IT, a marketing és a jog szakértőit.
Mindezen trendek, kihívások és változások közepette a kérdés az, hogy képesek vagyunk-e valódi és aktív közössége(ke)t építeni a márká(i)nk köré? Közösséget az ügyfeleink, a munkatársaink és a partnereink körében. A közösséghez tartozás érzése egyre inkább felértékelődik. Ha egyetlen gondolatot kellene kiemelnem, ami 2018 legfontosabb trendje és a rendezvény üzenete számomra, az ez lenne.
Györe Bence